/ kläder /

En torsdag hemma i linghem

Hej kompisar.

Mamma och pappa var och hälsade på i Malmö Söndag-Tisdag. Vi gick som vanligt på museum, både moderna museet, konsthallen och malmö museum ute i slottsparken. Sen åt vi otroligt god mat, drack öl och utforskade pubar och lånade cyklar för att cykla till havet, västra hamnen, ribban, kallbadhuset och tillsist till värnhem och min lägenhet. Verkligen ett tips att fråga hotellet om de har några cyklar att låna ut! Man ser så mycket mer med cyklar än med buss och dessutom går det mycket fortare än att gå! Toppen!

När de sedan skulle åka hem på tisdagkväll bestämde jag mig i sista sekund för att hänga med hem till Linköping. Överraskade Amanda på kvällen och kom lagom till kvällsrundan med hundarna och sen lagade vi en underbar pastarätt med pinjenötter och valnötter och parmesan och sen spelade vi tvspel och läste. Vi behövde nog kvällen lika mycket båda två vi som nu för tiden bor ensamma och annars gör allt sånt här vardagligt ensamma.

Idag har jag sprungit i skogen. Hade längtat så till att komma till lugnet, luften, granarna och stråken jag kan utan och innan. Men när jag sprungit igenom första partiet kommer jag ut till ett stort hygge. Skogen är som bortsprängd. Alla våra kantarellställen, alla våra promenadstigar - allt är borta. Skogen är nerhuggen och jag blev så förvånad och tagen att jag var tvungen att stanna och undra om det jag såg verkligen kunde vara sant. Så himla ledsen. Vi som älskar den här fruktansvärda skogen. Som går där i 4a timmar varje dag på sommarloven. Om de vara visste det de människorna som beslutat att den ska huggas ner :(

Så då sprang jag mitt fortaste hem och berättade för mamma och pappa. Sen gick vi på långpromenad med hundarna, åt lite lunch och nu ligger jag i soffan och läser med en hund på magen och en vid fötterna. Mamma och pappa lagar lasagne och Amanda slutar om 20 minuter. Imorgon tillbaka till Malmö men med Amanda och mamma som sällskap! Wie!!!

Världens alla hörn-fest!

I helgen fyllde Hannes och Linn år och de hade anordnat en fest i Helsingborg med temat "Världens alla hörn". Det vill säga, man kunde pricka in i stort sett vad som helst som utklädnad och kunde därmed inte komma undan. Men jag tycker däremot fester blir dubbelt så roliga om man får klä ut sig så jag och Ellen tänkte att vi skulle klä ut oss till turister. Så vi gick på jakt efter den snyggaste hawaii-skjortan, den färggladaste magväskan och de största shortsen och var dyngpeppade! Vi fyndade tillochmed varsin retro-kamera så med ett snabbt besök hos en kameraaffär i lund hade vi en fotorulle att dokumentera hela kvällen med! Så nu har jag fotat hela festen som en riktig turist och ska bara framkalla bilderna och göra ett fint fotoalbum av resultatet. Riktigt skoj faktiskt ju!

Nåväl. Annie skulle med på sin första studentfest med oss och hon var utklädd till Robin Hood som engelsk karakträr. Josefina däremot borde vunnit bästa klädsel med hennes kudd-rumpa och afrokrull - det var så roligt!
Såhär såg vi ut:

På Lunds station knäckte vi våra första cider/rosé/öl.

Tadaaa! Fina va? Jag hade en sån där riktig glädje-fylla så jag sprang runt och var (om möjligt) ännu mer framåt än vanligt. Så Ellen, jag, Hannes, Josefina och så Annika på bilden.

Vill även tillägga att vi pratade mycket om det här med att klä ut sig på ett "skämtsamt" sätt som Josefinas klädsel att det är en hårfin gräns om det är okej egentligen. Man ska vara försiktig med att skämta om saker på fel sätt när människor kan ta illa vid sig. Men i ett så bra gäng som vi är och med Josefinas hjärta är det inte på något sätt illa ment. Ja ni kanske förstår var jag vill komma. Kul hade vi iallafall och det var en kväll värd att minnas!

Söta örhängen från Thailand

Titta vilka söta örhängen jag ska inleda våren med som Ellen köpte med sig från hennes backpacking-resa i Thailand. Hon tyckte de påminde om mig och jag tycker hon träffat helt rätt jag också!

Är så glad att hon nu äntligen har flyttat hit. Att hon också bara kommer bo en kvart bort. Jag börjar känna mig fulländad på vän-fronten äntligen <3

Nu ska jag läsa vidare. 3 tentor den här veckan och jag som lovat er att berätta om Köpenhamn dessutom. En ledtråd: vi hade superskojigt! Pussar och kramar