/ kläder /

När allt känns som vanligt igen ♥

Min helg började med att ingen mindre än Henrik tog emot mig i min lägenhet när jag cyklade hem från skolan ♥ Han hade flugit hit på långhelg! Vi började såklart med att mest pussas i sängen, prata ifatt vad han gjort de närmaste dagarna och kramas så hårt det bara gick för att försöka förstå att den person man ser genom sin facetime flera timmar varje dag på riktigt var i min säng just då, på riktigt.

Efter att ha lagat rotfrukter och grillad kyckling till middag satte vi på oss jackorna och tog varandra i handen och gick ner till Broderstugan som är en ganska mysig restaurang och bar ett stenkast från Värnhemstorget. Där väntade Hannes, Josefina och Christoffer på oss och Henrik bjöd mig på vin.

Sedan skulle vi allihopa gå på bio och se Snowden. Och den var riktigt sevärd faktiskt! Så mysigt att kura ner sig, äta snus-klubbor och pussas i en biograf ju.

På fredagen hade jag planerat att vi skulle ta tåget till Köpenhamn och gå på Halloween-marknad på Tivoli som började samma dag. Så det gjorde vi såklart!

Men istället för att gå direkt till Tivoli som ligger precis vid tågstationen tänkte vi att vi skulle promenera lite. Första vätskepaus blev i Nyhavn där vi tog ett par glas Cava och värmde oss under värmelampor och tittade på folk.

Henrik skissade de fina huslängorna också.

Sen promenerade vi vidare och hade Christiania som mål. Ingen av oss två hade nämligen varit där så vi var lite nyfikna på hur området såg ut. Vi hittade till en spännande konsthall, tog en öl och mest förundrades över att såna här mötesplatser och frizoner får finnas. (Åtminstone ett tag till får vi hoppas)

Påvägen tillbaka till centrum ramlade vi in i en matmarknad som bjöd på potatissoppa som värmde gott i magen. Höstvindarna är inte sköna här nere vid havet ska ni veta!

Vi testade även på att göra egna pannkakor över en öppen eld och åt typ det godaste renköttet vi någonsin stoppat i oss tror jag.

Sen ville Henrik att vi skulle äta italienskt och efter en snabb googling hittade vi den här restaurangen på en pararellgata till Ströget. Och det var SÅ fint! Atmosfären var helt fantastisk, servitören bjöd oss på cava, ett liveband med tre gubbar spelade gitarr och dragspel och sjöng och allt kändes nästan så klyschigt att det måste varit en filminspelning. Här satt vi länge, drack rött vin och bara kopplade av. Ta mig tillbaka snälla.

Min middagsdejt ♥ Förresten var det här första gången vi var ute och åt någonsin i Sverige. Hur tokigt är inte det?

Eftersom vi ändå hade helg och tänkte att Halloweenmarknaden ändå borde göra susen i mörker så gick vi in på Tivoli trots att klockan närmat sig tio. Och det var så vackert gjort! Har nog aldrig sett så många pumpor i hela mitt liv, och inte heller så stora. Försökte smussla ner en mini-pumpa i Henriks ficka men han kom på mig tyvärr. Men det var himla himla mysigt. Tips till er!

Hejhej!

Nästa dag var det lördag och jag hade egentligen en förmanna-resa att åka iväg på med nationen. Men när vi kom hem så sent i fredagskväll till min lägenhet efter typ världens finaste dag i världens bästa Köpenhamn så gick liksom inte det att lämna. Jag kunde inte. Så istället tog vi sovmorgon, stannade länge i sängen och åt frukost långt efter lunchtid. Sen packade vi ihop och åkte hem till Henriks föräldrar för en hemmakväll där. Är ju egentligen så Julia är mest lycklig.

På söndagen väckte Henriks föräldrar oss med helgfrukost för att sedan ge oss iväg med bilen på lite utflykt. Först till Ålabodarna och sedan till Råådalen för att titta på laxtrappan och gå på höstpromenad i skogen i stövlar och mössa.

Väl hemma igen tände vi en brasa, åt 3rättersmiddag och hade en helt underbar kväll tillsammans med Henriks famij. Frans kom förbi en sväng på te och äppelkaka och sedan gick vi och la oss. Tidigt imorse gick flyget tillbaka till Umeå och tårarna kunde inte sluta falla på tåget tillbaka till Malmö. Men är så tacksam för att jag fått ha en så underbar helg, skrattat så mycket och pussat mig andfådd. Det var värt den väntan ♥