/ kläder /

Agistri tillsammans med Henrik

Hejsan hörrni. En hel sommar har flugit förbi och jag har inte skrivit en endaste rad. Skam på mig! Jag som har haft en helt underbar sommar i mitt skåne. Jag har jobbat, gått på många sommarfester tillsammans med mina kompisar, träffat Henrik typ jättemycket vilket tillslut resulterade i att det blev vi, tillsammans, ihop, flickvän, pojkvän. Glädjerus ♥ Sen har vi gjort så många blandade roliga saker. Åkt på utflykter runt om i Skåne, badat mycket i havet och ätit mycket god mat och stannat uppe många nätter alldeles för länge.

Nåväl. Det jag tänkte berätta om ikväll är den sista veckan på min sommar som jag spenderade på en grekisk ö en timma utanför hamnen i Pireus. Jag tågluffade först 2 veckor med lite kompisar runt om i Europa och sen mötte jag upp Henrik då hans semester kickade igång på Atens flygplats. Jag blev av med min mobiltelefon 2 dagar in på tågluffen så att möta upp Henrik på en flygplats utan att kunna bli kontaktad var lite halv-nervöst. Men det ordnade sig så bra!

Ön hade Henrik varit på ett år tidigare med sina fföräldrar och han var så nöjd att han ville ta med mig dit. Och så fick det bli! Jag tänkte att jag berättar lite till varje bild så blir det roligast. Jag laddade dock upp alla bilder på en gång så de hamnade inte i rätt ordning, men det får ni liksom bara köpa!

Här är Henrik! Vi hyrde en moped så vi kunde ta oss till olika stränder varje dag. Eftersom han varit där tidigare kunde han tipsa om hans favoriter och hittade lite bättre än om vi varit där för första gången båda två. Här var en nudiststrand men ack så fint. Tycker om tanken av att kunna bada helt naken men känner mig ganska obekväm än så länge så vi behöll badkläderna på.

Här var en annan dag och en annan strand. Där betade man 5 euro så fick man ett parasoll och en öl. Så vi drack burköl och glassade här och badade stup i kvarten eftersom det var så varmt.

Henrik skulle bestämt köpa en Ouzo för att vi skulle känna oss riktigt grekiska. Den smakade turkisk peppar men var alldeles för stark för mig så den fick han semestra på största delen själv.

Samma strand där man fick ett parasoll och en öl för 5 euro. Sen hittade jag ett nyöppnat paket chips som någon hade glömt som jag käkade upp. Dock var det oregano-smak på alla chips på Agistri vilket var väldigt lustigt och inte särskilt gott. Här har förresten Henrik tagit kort med sånt där fish-eye så bilden är lite speciell!

Här är vi på upptäcktsfärd till en liten strand som vi zoomade in på flygkartan och hittade. Vi tänkte att vi kanske kunde ha turen att hitta en egen strand och vi hittade faktiskt! Vi kunde inte köra mopeden hela vägen utan fick gå de sista 10 minutrarna, tillsist i väldigt kuperad terräng då båda bara hade flipflops men vi hittade faktiskt fram! Och fick vara ensamma! Så där snorklade vi och bara myste. Drömmen!

Såhär såg våra frukostar ut! Vi åt på balkongen, köpte hem bröd, philadelphia, tomat och lite salt uppepå. Det var SÅ gott och fräscht att man nästan längtade till nästa morgon så vi kunde äta det igen. Sen köpte vi hem lite frukt och den här morgonen hade Henrik lyxat till det ytterligare och köpt hem choklad-wienerbröd ♥

Hej från oss och fish-eye och Alfa-ölen som var godast!

Vi kunde bada så mycket för det var SÅ varmti vattnet. Och Henrik hade tagit med sig varsitt snorkel-sett så jag kunde snorkla utomlands för första gången i mitt liv och jag kunde knappt sluta för det var så kul. Vi såg så mycket coolt!

Julia en dag efter stranden!

Här var den stranden som vi hittade till själva.

Åh blir man inte sugen på att bada när man ser det här??

Här var vi på upptäcktsfärd som jag skrev tidigare. Älskar sånt när allt inte är så charter och inrutat.

En kväll då jag försökte ta kort på vår söta balkong.

Vi bara solade och läste. Sov till 8-9, åt frukost på balkongen, bestämde på kartan var vi skulle åka på mopeden och kom tillbaka på eftermiddagen för att duscha, ta någon öl på balkongen och sen gå ut och äta på kvällen. Precis så som semester bara ska vara.

En utslagen Henrik och hans tegelsten till bok.

Här var vårt rum! Om ni bara visste hur härligt det var att komma hit efter 2 veckors tåfluff och backpacking. Att packa in i garderoben, rena handdukar, air-condition, plocka upp sin necessär i badrummet, aaaah alltså.

Och bara umgås och pussas och skratta tillsammans med denna. Skulle kunna haft det så i flera veckor till.

Rehab efter en tung jobbsommar ändå.

Och vi åt så mycket god mat!! Här är sista kvällen så då beställde vi in moussaka, lamm, karamelliserad fetaost, tzatsiki, sallad och en karaff rött vin. Det var så gott att vi nästan dog!

Här var en kväll då vi bestämde oss för att stanna hemma, titta klart på en serie vi båda fastnat för och beställa hem pizza. Såå fint bara.

Hejhej från oss!

Här var en lunch från stranden då vi beställde in helt färsk fisk! Det var också sjuuukt gott även om det krävdes lite tålamod att inte få i sig en massa ben.

En dag då Henrik gjorde ett konstverk på min mage!

Ett annat efter-stranden-och-duschen-och-sminkningen-hänget på balkongen med chips och öl. Det bästa med dagen nästan. Varma kvällar på balkongen in my heart!

Och vet ni? Jag trotsade min rädsla från träningsdagen i 7an på Himnabadet i Linghem då alla fick testa mopeder och jag nästan körde ner i en simbassäng och dog genom att VÅGA KÖRA MOPEDEN en kort sträcka. Henrik satt bakom och jag klarade av att gasa, svänga och starta mopeden. Och det var ju SÅ kul. Hur kan jag missat detta? Och vi hade hjälmar även om vi var de enda på hela ön som hade det, lovar!

Första kvällen då vi kommit fram vid 6 draget, tagit ett dopp i havet och blivit helt överraskade av hur sjukt VARMT det var i havet och då Henrik sedan tagit med mig till hans favoritrestaurang från senaste gången de var där ♥

Att få ha det såhär bra tillsammans med någon man tycker om ♥

Här blev jag lite förskräckt för efter att vi promenerat en bit var det hit ner vi skulle till stranden. Men jag vågade mig ner längs en stenig stig minsann!

Så efter 5 nätter i paradiset bar det av hemåt igen. Båten från Agistri var lite försenad så vi fick ge en taxichaufför alla euro vi hade kvar för att hinna till flygplatsen med allt gick galant ändå. Bortsett från att när vi landade i Köpenhamn så kom aldrig min väska på bagagebandet. Så jag fick återvända till Sverige och Malmö med allt som jag ägde endast resulterade i en tygväska med en plånbok, för mobilen hade jag ju också gjort mig av med! Men det gjorde att jag likaväl kunde åka med Henrik hem och förlänga vår tid tillsammans två nätter till vilket såklart inte gjorde någonting. Det gjorde att resan liksom inte behövde ta slut riktigt än. För tro mig, vi hade kunnat levt i den där bubblan länge länge till. För åh så bra vi hade det!

Så tack Henrik för så fina dagar och för att du ville visa mig Agistri. Hoppas vi båda kommer komma ihåg den här resan långt långt fram i tiden. Massa pussar och kramar